Thursday, May 15, 2008

Another one.............

Last post didnt have a heading
no one noticed or did ya??

Met a guy online a few days ago
he says he is a con artist
he is proud of what he does
he is married-wife and kid in the states
he wants to have lunch with moi

why in heaven's name would i wanna have lunch with a con artist?
i'm sure you wonder why i bother chatting with all sorts...
they provide amusement............

moreover he asked for a raise yesterday
do i mint money?
i thot 419 was a lucrative biz?

which brings me to y do friends and family think u are a bank
just cause u have a job??it becomes worse when u change jobs
cos a change means a pay rise...................
isnt the whole idea of earning more
cos u wanna do more for self and NUCLEAR family
i know pple who have siblings/parents who dont give a damn
i am blessed
i can do ANYTHING for my mama&brothers
cos i know they got my back at all times...........

call me selfish if u will
but i aiint going outta my way to do shit for NOONE
a lot of pple who didnt do shit for you
suddenly remember your number when they see ur biz card

u hear
hi..........how u been?
its been a while,i need a huge favour.....
a loan -i promise to return it at..............
they hardly ever stick to that time frame
or u never see that money no more
and cos they are family/close friends u cant scream blue murder
i aiint letting anyone put me in a difficult situaton

i will just borrow a leaf from my Uncle
he says apart from landed property&buildings-stuff that appreciate
the rest of his money stays in his stomach
he doesnt do banks,shares whatever else
he is known as the Uncle that cant give you more than 200naira(85pence)
you wont even bother going to him for a loan
he lives almost outside lagos
the journey to his abode is almost suicidal
but we all know he is loaded
but when u remember all you will hear na story plus 200 naira cab fare back
u stay home and bother little pple(like me)

moreover...........
ko si obo mo ni idanre(people don wise up)
oju anu ti fo(the kind ones have lost their sight..........
hence they cant see those they should be kind to)
owo apa ni ma gbe oke apoti(it is only a wasteful fellow who keeps money at the top of his box)

16 comments:

olushola said...

I'm wondering what's gonna happen to all the interest that your Uncle's investments have garnered. You can't use a formula when it comes to issues of charity, follow your heart babe...separate the money suckers from the needy

Ollay said...

Ibiluv, your uncle is funny but I feel him to some extent.

As per the 19 guy, the pee me off. The ones in London drive flash cars yet ask you for money fuel it...yeye people.

darkelcee said...

these ur yoruba quotes got me in stiches.lollll

but really dear. its good to give.

remember, give and it will come back to you, good measures shaking together running over.....(aint preaching!)

Nice Weekend

Afrobabe said...

Mennn that naija situation can be very annoying..

I have cousins that have stopped speaking with me cos I didnt send them COMMON arsenal or liverpool jersey...

the sheeps...do I look like I give a toss?

fantasy queen said...

as much as its good to give, we've got parasites in nsija, its all about take take take, and no giving at all.

its annoying, they expect u to hand out like a cash machine just because your office has a 'name'

how about when you travel, and just because its out of the country they expect loads of goodies. its same money you have here you use there, why should i buy a 45quid perfume for you just because you knew my cousins boyfriend?

naijalines said...

Oto lo so o (na true you talk).

I'm loving your yoruba proverbs. Keep 'em coming. Love the translations too. Good humour.

Nine said...

There is no formula for charity.Nor does generosity mean stupidity.Just follow your heart.That's what I do;have been burned once or twice,but all in all I think I'm better off.

@afrobabe
Lol.They'll get over it.Trust me.At least you didn't have someone ask you to buy them a mobile phone:)

Pink-satin said...

he asked for a raise??

anonymous gal said...

lol at ur Uncle and the yoruba proverbs.

(¯`·._.·[***Fresh&Fab***]·._.·´¯) said...

i didnt even notice no title on the last post.

me am a correct sucka, i just cant say no..I dont know why, thats one of my downfall, if you ask em i will give you, even if i really dont want to.

i need to learn how to start say No

LG said...

@...the rest of his money stays in his stomach
dis ur uncle,soji nor be small, lol!!
but i m wit darkelcee sha,...give and u ll definitely receive.

hw r u hun?

AlooFar said...

Ha!

Very funny...

OluwaDee said...

I feel u oh. Pple only remember u wen u have money.
I personally don't borrow pple money, even family. I will give u if I have, n if I dont no show.

lovely week.

ibiluv said...

@olushola......good advice...will heed it......

@ollay.....yea.me Uncle is a crazy man..as for the 19 guy..he's just silly..wants to try to con me???

@darkelcee.....not when u loan someone 50k and they come back only to ask for more ...then when u ask for the other loan..they go....ohhhh really do i still owe u??is 50k small money???kai i worked 8-5 before i could save it up ohh....i didnt pick it from the streets which arent laced with naira notes anyways.........

@afrobabe...........totally with you.....gbomo wa kimi-owo ni nanni(when u come to visit with ur baby-i am obliged to give baby-money/gift...so if u leave ur baby&urself at home-my money stays in my pocket).......lol

@fantasyqueen.....i'd rather be labelled stingy than broke......cos i dont see them waking up when i do just to get to work before 8am...........

@naijalines....ma da awon eyan lohun....amunise Oluwa ni won.....(dont mind humans ,sometimes they provoke you till you do something to anger GOD)

@nine........only people that need it & are worth it......moreover i prefer to dash than loan.........waiting for remittance is always a bitch.........

@pink-satin......yea motherfucker did.......

@anonymous gal....na so o....

@fresh&fab...pls learn....

@lg......i am fab dearie....yea i know i give but i hate leeches.......

@aloofar....i try to keep it witty.....

@oluwadee...totally agree with you on dash...i dont do loans...it ALWAYS backfires.........

Smaragd said...

Rotflmao!

dont mind them o! it's one of the things i cant get over, when i dont ask u for money, why shld u ask me?

but i give them when i have excess sha.

lol @ FQ "...cuz u knew my cousin's boyfriend"

but i carry bumbum for that your uncle o...lol

see u tomorrow?

ibiluv said...

@smaragd.....yea totally with you if i dont ask you dont ask me too.....lol....

which one is give when i have excess??how about landed property like mi Uncle??*wink*......